1. Знайдзіце і запішыце ў словах маліна, піяніна
ўсе імёны дзяўчынак.
2. Падкрэсліце словы, у якіх гукаў
больш, чым літар:
цень
|
леў
|
ралля
|
дзьмухавец
|
ёлка
|
камедыя
|
пад’езд
|
суддзя
|
Ульяна
|
Яніна
|
3.Устаўце патрэбныя літары:
Тэл...грама, камп’ют..р, сц...дзены, ча...вёрты,
про..ба, навод...аль, а..шар, в...сёлка, леб..дзь, сям..я.4.Падкрэслі словы, у якіх гукаў менш, чым літар.
Прачытаць, дэльфін, мосцік, гуляю,
збожжа, насенне, спадніца, дзядзька, сшытак, партфель.
5.Якое спалучэнне не з’яўляецца словазлучэннем?
а) цёплая вада; б) схілілася над ракой;
в) прыйшла вясна;
г) чырвоны і белы;
6.Прачытай. Злучы часткі фразеалагізмаў.
Павесіць
баклушы
Задзіраць
язык
Біць
варон
Праглынуць
галаву
Лічыць
нос
7.Вызначце род дадзеных назоўнікаў.
7.Вызначце род дадзеных назоўнікаў.
Мазоль (_________), шынель
(__________), салата (____________), боль (_________), яблык (_________), палын
(_________), зала (__________), гусь (________), медаль (___________), цень (__________).
8.Злучы пачатак і канец
прыказак.
як салавей без песні
|
там і пад елкай рай
|
той свайго не мае
|
а старых не забывай
|
мазоль за руку
|
а чалавек уменнем
|
Новых сяброў набывай
|
Гультай за работу
|
Прыгожая птушка пер’ем
|
Чалавек без Радзімы
|
Ідзі ў родны край
|
Хто чужога не шануе
|
9.Устаў, дзе трэба, мяккі знак або апостраф
Дз..муць, сур..ёзны, медал..ён, здароў..е, салаў..іны,
інтэр..ер, вераб..і.
10.Знайдзі ў кожным радку роднасныя словы, выдзелі ў іх
корань
Пясчаны, пясцовы, пясочак.
Замок, мокнуць, прамакаць.
Мільгаць, мілы, памілаваць.
Водны, вадзяністы, вадзіць.11.Складзі і запішы словазлучэнні, ужыўшы назоўнікі ў дужках у множным ліку:
Белыя ( бяроза ) -
Дарагія ( сябар ) -
Шчырыя ( чалавек ) -
Горкія ( палын ) -
12.Дапішы дадзеныя фразеалагізмы.
Ад __________________ адбіўся.
Трымаць ____________________ востра.
_________________ ў рот набраць.
_________________ лічыць.
13.Ад наступных назоўнікаў утварыце дзеясловы з -цца.
Смех _____________________;
радасць ____________________;
праўда _____________________;
вучань ______________________;
14. Спішы, падзяляючы тэкст на сказы. У канцы сказаў пастаў патрэбныя знакі прыпынку. Устаў прапушчаныя літары.
14. Спішы, падзяляючы тэкст на сказы. У канцы сказаў пастаў патрэбныя знакі прыпынку. Устаў прапушчаныя літары.
В..сна н..прыкметн.. п..райшла ў лета дні п..плылі над
з..млёй св..тлыя і сон..чн.. нагрэт.. за в..сну з..мля наб..рала сілу зел..ніна
на ёй расл.. і шырыл..ся жыта выйшла
ў колас м..сцамі з..явіліся п..шчотн.. к..л..скі з
прыўзнят.. вусікамі заз..л..нелі ячмяні і аўсы усяму жыв.. з..мля д..рыць сваю шч..драсць.
15.Выпішыце
аднакаранёвыя словы, разбярыце іх па саставу.
Затрымка, трымцець, вытрываць, атрыманы, трывога
16.Вызнач колькасць літар і гукаў у словах (4 б)
16.Вызнач колькасць літар і гукаў у словах (4 б)
Ясень
(…л,…г), падзяліць (…л,…г), вясёлка (…л,…г), дождж (…л,…г)
17.Перакладзі
на беларускую мову (4 б)
Влага -
________________ сирень -_________________
Крыльцо
-________________ дешёвый
-________________
Следить -________________ кирпич -_________________
Гвоздь -___________________ магазин-_________________
18. Перакладзі на беларускую мову
18. Перакладзі на беларускую мову
Ольга,
озеро, окно, облако, осень, осенний, острый.
19. У некаторых
словах сэнс залежыць ад націску. Прыдумай і запішы па два сказы, ужываючы словы
рады і нашу ў розным сэнсе.
20. Падкрэслі
словы, у якіх усе зычныя цвёрдыя.
Цэгла, жыць, шчыры, іголка, бусел.
Комментариев нет:
Отправить комментарий